Moda

Ellesse – włoski streetwear w retro wydaniu

O marce Ellesse w ostatnim czasie znów zrobiło się głośno. Charakterystyczny logotyp z niebieskim napisem i piłeczką tenisową coraz częściej pojawia się w mediach społecznościowych wielbicieli stylu ulicznego.

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że ellesse nie jest nowym brandem, który dopiero przebija się do mainstreamu. Tak naprawdę jego historia sięga dekady wstecz, a obecnie marka przeżywa swój ponowny rozkwit. Oto kilka informacji o Ellesse, które warto znać!

Ellesse – marka z ponad 60-letnią tradycją

Można powiedzieć, że marka Ellesse narodziła się z potrzeby chwili. Trzydziestokilkuletni pasjonat tenisa i narciarstwa – Leonardo Servadio – był sfrustrowany brakiem ubrań sportowych, które spełniałyby jego oczekiwania. Ponieważ Servadio wychowywał się w rodzinie ściśle związanej z przemysłem odzieżowym, dobrze znał specyfikę tego rynku. Wziął sprawy w swoje ręce i w 1959 roku we włoskim mieście Perugia otworzył pierwszą fabrykę odzieży sportowej. Nazwę marki Ellesse utworzył od swoich inicjałów.

Początkowo zajmował się produkcją spodni narciarskich o niespotykanym w tamtych czasach, innowacyjnym kroju. Z czasem oferta brandu poszerzyła się o kolejne produkty. W latach 70. Servadio wypuścił na rynek odzież dla tenisistów, czym szybko zyskał sobie popularność w kolejnych kręgach sportowych. Nie minęło wiele czasu, a marka Ellesse stała się znana nie tylko wśród narciarzy i tenisistów. Odzież z rozpoznawalnym logo zaczęli nosić wszyscy, którzy chcieli być na topie. Tak właśnie Ellesse przedostało się do streetwearu i zagościło w nim na dobre.

Współpraca ze sławami i zapoczątkowanie logomanii

Na sukces Ellesse pracował nie tylko sam Servadio, ale również znani sportowcy wspierający markę. W ubraniach włoskiego brandu pokazywali się sławni tenisiści, tacy jak Tommy Haas, Mats Wilander czy Boris Becker. Inni sportowcy także dumnie nosili logo Ellesse, w tym narciarze Marc Girardelli i Jean-Luc Crétier oraz kierowca Formuły 1 Alain Prost.

W latach 80. marka wypuściła specjalną kolekcję dla New York Cosmos, rozsławiając się tym wśród fanów piłki nożnej. Do innych, znanych osobistości lubiących ubrania Ellesse należał Roger Moore oraz Muhammad Ali. Brand był rewolucyjny pod wieloma względami.

Jednym z trendów, które zapoczątkował, była moda na logomanię. Znakiem rozpoznawczym marki był kolorowy, duży i rzucający się w oczy logotyp umieszczany na koszulkach i bluzach. Do lat 70. niewielu projektantów decydowało się na tak wyraźne oznaczanie odzieży swoim logo. Ellesse wzbudzało pewne kontrowersje. Szybko jednak okazało się, że wielbiciele marki chcą się z nią identyfikować. Logo coraz częściej pojawiało się na ulicach, co znacznie zwiększyło rozpoznawalność brandu i spopularyzowało trwającą do dziś logomanię.

Wielki powrót Ellesse w modzie streetwearowej

Na początku lat 2000 marka Ellesse została wyparta przez innych gigantów odzieży streewearowej. Jednak niedawno powróciła do czasów swej świetności! Tym, co wyróżnia odzież Ellesse jest retro stylistyka i młodzieżowy luz widoczny w każdym projekcie. T-shirty w neonowych kolorach, obcisłe crop topy, oversizowe komplety dresowe czy tenisowe sukienki mini to jedne z najchętniej wybieranych produktów Ellesse. Furorę robią też gumowe klapki z dużym logo oraz obszerne, bawełniane bluzy.

Design włoskiego brandu przede wszystkim trafi w gusta wielbicieli lat 90., muzyki R’n’B i hip hopu. Ubrania są funkcjonalne i bardzo komfortowe, a to z uwagi na sportowe korzenie marki. Obecnie za stosunkowo niską cenę można mieć świetnej jakości odzież streetwearową, za którą kryje się bogata historia i wieloletnia tradycja.

Similar Posts