Wszyscy zastanawialiśmy się, czy Mitsubishi pożegna się z rynkiem europejskim, ale na szczęście dla miłośników marki, jej trwanie na starym kontynencie jest pewne. Możliwość zrozumienia kierunku, w którym podąża marka, odnosząc się do tematów takich jak przyszłość Mitsubishi, technologia wodorowa, elektryczność, nowe modele, aspiracje motoryzacyjne i współpraca z Renault, dał nam prezes Mitsubishi Motors Europe, Frank Krol.
Zarówno entuzjaści motoryzacji jak i dyrektorzy firm motoryzacyjnych mają swoje własne, unikalne wspomnienia o samochodach. W kontekście tej konkretniej firmy motoryzacyjnej, Frank Krol, prezes Europejskiego oddziału Mitsubishi Motors z nostalgią wraca pamięcią do jednego z najsłynniejszych modeli marki – Pajero. Ceni go za doskonały napęd na wszystkie koła i możliwość swobodnej jazdy poza utwardzonymi szlakami, a także za wyższy stopień bezpieczeństwa w trudnych warunkach zimowych. Ale wspomnienia Krola nie kończą się na Pajero. W jego myślach utkwiła cała seria Lancer Evolution. Prezes często przypomina sobie emocje związane z prowadzeniem różnych wariantów Lancera i sprawnej obsługi napędu na wszystkie koła, co jest jednym z niepowtarzalnych atutów marki, rozwijanych przez lata.
Podczas rozmowy, postanowiłem zapytać, czy nowe modele Mitsubishi zostaną zapamiętane w podobny sposób? Frank Krol wydaje się mieć pewność, że takie modele jak Eclipse Cross PHEV czy całkowicie nowy Outlander (znany głównie z rynku amerykańskiego, który ma zadebiutować w Europie jeszcze w tym roku) to kontynuacja tradycji marki. „Oczywiście w zupełnie innej formie, na przykład dzięki wsparciu silników elektrycznych” – zaznaczył.
Jednak wciąż jest otwarte pytanie, czy entuzjaści marki będą równie dobrze wspominać samochody, które pochodzą z fabryk ich francuskiego partnera i noszą logo trzech diamentów. Nie można ukryć, że Mitsubishi Colt to praktycznie niezmienione Renault Clio, a Mitsubishi ASX ma swoje korzenie w Renault Captur. Zapytałem, czy to właśnie tego oczekiwali klienci i fani marki, którzy byli zdenerwowani wiadomościami o planach opuszczenia Europy (w 2020 roku Mitsubishi ogłosiło zawieszenie wprowadzania nowych samochodów i stopniowe wycofanie z rynku na rzecz Afryki, Oceanii i Ameryki Południowej, ale rok później na szczęście zmienili zdanie). Czy jest jeszcze miejsce dla Mitsubishi na naszym rynku?